Tips bij het vergelijken van offertes

Natuurlijk bent u offertes aan het vergelijken. Heel verstandig. Let daarbij vooral goed op wat er wel én niet in al die offertes staat zodat u ze goed kunt vergelijken. Ofwel, voorkom tegenvallers achteraf.

Bij KBZ horen we vaak: ‘Als ik dat vooraf had geweten, was ik bij jullie veel goedkoper uit geweest!’

U wilt weten, voordat u opdracht geeft, waar u aan toe bent. Daarom hier enkele belangrijke aandachtspunten bij het vergelijken van offertes:

  • Staat alles wat er gedaan moet worden wel in de offerte omschreven? Is bijvoorbeeld de binnenafwerking in de prijs inbegrepen? Denk hierbij aan de vensterbanken, plinten en gevelbekleding.
  • Zijn steiger- en kraankosten in de prijs opgenomen? Dat wordt nog weleens ‘vergeten’, zodat u al voordat er één kozijn is geplaatst honderden euro’s aan meerwerk moet betalen. Bij KBZ omschrijven we deze post als verticaal transport of, simpelweg, kraankosten.

 
Offerte = factuur!

Bij KBZ maken ALLE kosten onderdeel uit van de offerte. Wij gaan namelijk niet uit van standaardoffertes, maar offreren altijd op maat. Tijdens het opnemen van de maten en doorspreken van de offerte nemen we meteen de kosten met u door. Zo voorkomen we onaangename verrassingen achteraf. Kortom, offerte = factuur!

Let ook goed op de betalingsvoorwaarden!

Hoeveel procent van het totaal moet u aanbetalen? Is het voor de leverancier wel de moeite waard om terug te komen voor die belangrijk laatste loodjes? Of wanneer er iets mis is?

Bij KBZ vragen wij een aanbetaling van slechts 20% van de totaalprijs! Het restant betaalt u pas veertien dagen nadat het werk helemaal en naar volledige tevredenheid is afgerond. Zo heeft u de tijd om alles rustig schoon te maken en te bekijken. U hoeft dus ook geen geld mee te geven aan onze medewerkers. Onze vakmensen staan bovendien ook na het project voor u klaar!